Eylül 2011’de, Hindistan’ın Batı Bengal eyaletinde bulunan Tindharia kasabasında deprem ve şiddetli yağışların ardından büyük bir toprak kayması meydana gelmiştir. Heyelan S1 (Yükseklik 34.9m), S2 (Yükseklik 102.8m) ve S3 (Yükseklik 38.7m) olmak üzere üç noktayı önemli ölçüde etkilemiş ve dağın vadi tarafındaki karayolunun bir bölümünün çökmesine neden olmuştur.
UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan ve Tindharia’dan geçen Darjeeling Himalaya Demiryolunun (DHR) bir kısmı da bu heyelan nedeniyle kesilmiştir. NH-110 (daha önce NH-55) boyunca araç hareketlerinin durması ve temel malzeme sıkıntısı nedeniyle bölge sakinleri üzerinde ciddi sosyo-ekonomik etkiler meydana gelmiştir.
Hindistan Hükümeti Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı, Batı Bengal Bayındırlık Bakanlığı (N.H. Circle-III) ile işbirliği yaparak heyelan bölgesini ve tarihi yolu restore etmek için girişimde bulundu. Terre Armée India (Reinforced Earth India Pvt. Ltd.) bu projede teknoloji sağlayıcısı olarak seçilmiştir. Terre Armée India, bu heyelanın restorasyonu için kalıcı ve sürdürülebilir bir çözüm tasarladı. Bu karmaşık mühendislik projesi, tasarım ve inşaat aşamasında dikkate alınması gereken çeşitli yenilikçi tekniklerin bir karışımını gerektirmiştir.
> Hikayenin ve vaka çalışmasının tamamını buradan okuyabilirsiniz