Yüksek Hızlı Tren Hattı Bordeaux’yu Geziyor: Demiryolu Sektöründe Dünyada Bir İlk ve Güçlendirilmiş Toprak® Duvarlar İçin Önemli Bir Dönüm Noktası
2 Temmuz 2017 tarihinde Tours ve Bordeaux arasındaki yeni yüksek hızlı demiryolu hattında ilk yolcu treni işletmeye alınarak Güney Avrupa-Atlantik yüksek hızlı demiryolu hattı (LGV-SEA) başarıyla tamamlanmış oldu. Hattın inşası, altı yıl süren çalışmalar ve sözleşmede öngörülen takvimden önce, rekor bir sürede tamamlandı. Bu kapsamda 302 km yüksek hızlı hat ve yeni hattı güneybatı Fransa’daki şehirlere bağlamak için toplam 38 km’lik 10 bağlantı inşa edildi. Bu projede toplamda yaklaşık 10.000 kişi çalıştı. Terre Armée, yüksek hızlı tren demiryolları için istinat duvarlarını önererek demiryolu sektöründe dünyada bir ilki ve önemli bir kilometre taşını gerçekleştirmiştir. Ekiplerimiz, hattın tasarım ve inşasını denetleyen COSEA’nın altyapı alt grubu (SGI) tarafından seçilen hafif, güvenilir ve dayanıklı Reinforced Earth® çözümünü sunmak için yaklaşık üç yıl boyunca seferber oldu. Faydaları arasında inşaat programında daha fazla esneklik, daha hızlı uygulama ve maliyet optimizasyonuna olanak tanıyan faaliyetler arasındaki çok sayıda arayüzün daha iyi kontrol edilmesi yer almaktadır. Reinforced Earth® çözümü kullanılarak on bir yapı inşa edildi ve yaklaşık 8.500 m2 kaplama ve 20 duvar yapıldı; bunlardan 16’sı bir eğim ayrımının sonunda çok yüksekti (12,7 m’ye kadar). Bu teknik varyant, sözleşme makamı Réseau Ferré de France (şimdiki SNCF Réseau) ile yapılan titiz bir tasarım ve onay sürecinin ardından seçilmiştir. Terre Armée çalışması, altyapının yüksek hızlı trenlerin geçişi sırasında zorlanmaya karşı yüksek derecede hassasiyetini ve demiryolu sektörünün bakım veya stabilite koşulları ve yük taşıma kapasiteleri için erişilebilirlik açısından tüm kısıtlamalarını dikkate almıştır. Projenin zorlu doğası, benzeri görülmemiş derecede ve hacimde çalışmalara yol açtı. Buna ek olarak, kaplamadaki herhangi bir deformasyonu gerçek zamanlı olarak tespit etmek için her bir sahadaki duvarlar için ayrıntılı bir izleme programı uygulanmıştır. Bu araştırma ve geliştirme programı için, 352 km/saat hıza kadar trafiğe açık bir yolu destekleyen bir Güçlendirilmiş Toprak® duvar, aşağıdakilerle işbirliği içinde enstrümante edilmiştir IFSTTAR (Fransız ulaşım, kalkınma ve ağlar bilim ve teknoloji enstitüsü), trenlerin geçişi sırasında yapı içindeki dinamik streslerin yayılımının daha iyi anlaşılmasını sağlamak için. Bu, hattın hizmete girmesinden önce daha önce hiç elde edilmemiş bir geri bildirim düzeyi elde etmek için deneme aşamasında belirli stres ve ivme ölçümleri elde etme fırsatıydı.